lördag 20 april 2013

Rotary skolning i Lahtis

Hej!

Idag har jag varit i Lahtis på en Rotary utbytes skolning med mamma. Vi startade redan halv åtta och dagen var full med information. Bäst tyckte jag om timmen då alla utbyteselever som är på väg till Australien och Nya Zeeland samlades. Alla var så trevliga och det var skönt att bekanta sig med andra som är i precis samma situation. På plats fanns även före detta utbyteselever som berättade om hur deras år varit. Blev sugen på att åka iväg direkt, haha.
Själv var jag den ända som inte fått mitt distrikt, landet är inte heller helt säkert. Men troligen kommer jag att slippa till Australien. De söker en plats åt mig vid Sydney området och i distrikt 9780. Hoppas jag snart får veta! Ända sen jag skickade in min ansökan i December har jag väntat, så jag har faktiskt redan fått ett mycket bättre tålamod. Känns inte alls lika akut mera, fast jag nog är lite orolig om vart jag kommer att hamna ifall jag inte slipper till Australien. Är ändå himla tacksam över att få åka iväg med Rotary, lite stolt faktsikt, haha.

we<3it

-linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar