tisdag 19 november 2013

Swan Hill weekend

Förra veckoslutet var det dags att åka iväg till Swan Hill, där jag skulle bli home hosted av en familj och träffa alla inbounds och outbound students. Det var förtsåtss jätte skojj, och en av de bästa veckolsuten i Australien hittils. Första natten sov jag ensam, men en brasiliansk pojke var där hela kvällen före hans familj kom och tog honom hem. Jag kan inte annat göra än älska brasilienare, deras humor är alltid på topp och sättet de talar på får mig alltid att brista ut i ett skratt. Lite pinsmat ibland då de talar om nåt allvarligt och jag sitter där och försöker hålla skrattet! Iallfall så lärde jag mig att Linda betyder vacker på portugisiska så jag kan vel inte annat än tro på vad alla kallar mig varje dag!
Nästa natt sov jag tillsammans med två tjejer som åker till Finland på utbyte i Januari, så fick svara på alla konstiga frågor om Finland. Båda var himla trevliga och skall kanske ha några finska timmar åt dem på skype, haha.
Programmet med de andra utbyteseleverna var också bra, och förstår nu alla utbyteslever som säger andra utbyteslever är det bästa sällskapet. Alla är så roliga och trevliga att man blir bästa vänner på några timmar, kan inte vänta att se dem snart igen!
På söndag böt jag till nästa familj direkt, och nu sitter jag här i mitt nya hus. Mera om det senare, orkar inte skriva ner allt nu!

Några av bilderna är tagna från facebook!

alla inbounds students, och jo jag är helt i kläm!
Jag med tjejerna påväg till Finland!

exchange students eat CAKE!

Tyskarna

Inbounds and outbounds students


med danskarna, kände mig lite kort..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar