måndag 20 januari 2014

Mini Safari


Hej,
Bakom mig har jag haft en lång och händelse full vecka. Har nämligen varit på mini safari med alla utbyteselever i mitt distrikt. Det var typ ett läger var vi sov två nätter i en stad och sedan körde till en annan. Det var super bra och alla tyckte det var en av de bästa veckorna de haft här i Australien. Vi har simmat, åkt vattenskidor, haft ”Amazing race” i Melbourne, varit i museum, lärt oss att skjuta med luftgevär, åkt bil i strand dyner, shoppat och spenderat tid med våra host familjer vi hade under safarin.  Det var tidiga morgnar och sena kvällar så vi var riktigt trötta i slutet av veckan.  Igår klockan tio på morgonen skildes vi åt, men för att jag bor i mitten av ingenting gick min buss först 10 på kvällen. Men som tur skulle en tysk flicka stanna där en natt extra så hängde med henne hela dagen.  Vi var i en wildlife park var vi fick paja kolan och kängurur. Vi hade en riktigt bra dag och somnade direkt då jag satte mig i bussen. Jag tror ärligt min fyra timmars bussresa var de snabbaste timmarna i mitt liv. Var hemma halv tre på natten och har sovit in till halva dagen. Är ännu trött, men veckan var nog värt det! 

blue lake i Mount Gambier, en sjö i en vulkan krater med klart blått vatten en av få i hela världen
alla utbyteselever 
selfiee plus min sko..
vi fastnade i sanden, lite sådär som när vi fastnar i snö hemma!




kristalklart vatten var det! Vi kunde inte annat än smaila såhär 

i Portland blev några av hostade i dehär huset, mitt in i en skog var vi såg koalan och allt, supermysigt!

Vi sökte guld, och fick ta hem det vi hittade! Det var ca 43c denna dag så det var svettigt jobb!

Lägg till bildtextVi fick färga våra egna ljus..

här är mitt reslutat, fast ljuset smalt i hettan så nu är det helt böjt.

Besökte ett museum som är gjort till en gammaldags stad, annorlunda men bra!





Jag med alla kängurur!
Vi såg på när de gjorde gammaldags godis, och självklart fick vi smakprov efteråt!
utsikten från sky deck i Melbourne, vi kunde se var australia open hölls, stor grejj här down under just nu
Melbourne bibliotek


Tack och gonatt njut av jylan där för 40 grader är nog värre än -20c!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar