fredag 6 december 2013

CAMP+ADELAIDE+ NARACCOTE

tjolahejj!

Förra veckan var jag på aquatic camp med skolan. Riktigt skojj måste jag säga, fick definitivt minnen för livet! Vi fick testa på många olika vatten sporter så som segling, åka vattenskidor, ro, åka kanot och vind surfa! Fick riktigt sjuka muskler efteråt men det gör bara bra. Mina favoriter var wind surfing och neetboarding! Hur kul som helst, och hoppeligen skall jag få göra det pånytt igen i sommar.
Att åka vattenskidor var också rikitgt roligt, lite svårt och skrämmande bara men var nöjd över att komma upp ochh stå och hållas där kanske en minut!

Dagen efter lägret tog min counsellor med mig och åka vattenskidor med hans familj. Det var ganska dåligt väder med regn och moln, men vi hade det riktigt bra endå. Hans dotter som är personal trainer tog med sig några vänner från jobbet, och det kändes bra att se dem äta fish and chips. Det betyder ju att ingen äter helt perfekt hela tiden, haha.
På kvällen körde vi till Adelaide var vi övernattade hos dottern, som bodde ganska lyxit tycker jag för att vara nitton. Nästa dag hade vi en lång shopping dag, jag köpte massor av klänningar för att jag har blivit helt  kär dem de är bara så fina och sköna att ha! På Kvällen köre vi tillbaka hem och åt god kinesisk mat, ahh får det alldeles för sällan.

Nästa dag tog jag och min host syster Issy bussen till Naraccote, det tar cirka en timme men förståss skulle bussen åka runt halva australien så det tog oss tre timmar att komma fram. Väl framme tittade vi runt i alla butiker och köpte alltmöjlit smått vi behövde. Köpte tre choko kalendrar så tänker ha en till Januari, Februari och Mars, borde ännu köpa fyra till så skulle jag ha en till varje månad tills åker hem.
Det är så konstigt att se alla jul dekorationer överallt, all julmusik som spelas och alla jul matar som lagas! Det känns som jag lever typ i Juni med sommar och så, inte alls som om det snart är jul!

Leonie och jag ( tysk utbyteselev)

Vi gjorde alla aktiviteter med en grupp



neetboarding

macarones testa på dem om du inte har, såå goda!

Mcdonald's cafe, Mikaela och jag
Min host syster Issy
shopping i Adelaide

tyckte detta hus bara var för mysigt!
Sophie och jag







Linda






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar