onsdag 4 december 2013

andra familjen

Hej!

Har nu bott med min andra host familj i nästan tre veckor och trivs verkligen jätte bra här! Har börjat bli van med rutinerna och familjen. De är verkligen jätte söta och gör allt för att få mig att känna mig som hemma. Den består alltså av en mamma och pappa och tre barn, jag har två syskon 17år och 12år och en lillebror 9år. Dessutom har vi en hund, en katt och så några får och höns. I förrgår fick vi kycklingar, och åhh så söta de är! Knäppte några foton idag, men de har redan växt ganska mycket. Vi kommer snart att få till av dem så snart har vi väl 40 hönor sammanlagt, haha.
Att flytta är något jag aldrig gjort före jag kom till Ausrtalien, så att byta familj och hus är helt nytt för mig. I början känns huset inte som ett hem men sen småningom kommer känslan. På tal om det är det så konstigt att se min förra familj nu när jag inte längre bor hos dem. Man kommer varandra så nära och sen blir allt annorlunda. Jag menar inte att det blir sämre men det är inte likadant längre, man diskuterar inte längre vad vi skall ha som middag och så. Utan man beter sig mer som gamla bekanta som stöter på varann.

PS: kollade upp mitt öra och hade inte cancer, yippii!

mitt rum och min underbara mega säng!


Fick en egen julgrans dekoration, alla i familjen har en med deras namn på!

kan inte tro det är sant..
Nobert vår super aktiva hund

det ser ju helt ut som jag klämmer sönder den men det gjorde jag inte, visst är den söt? 



katten vars namn jag inte kommer ihåg

vår halft dekorerade jugran, alla har upp dem redan, julen är verkligen en stor grejj här!


Har inga bilder på hela familjen ännu, men skall försöka få en senare!


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar