onsdag 18 december 2013

Christmas shopping in Adelaide

hello,
Jag och min host syster åkte till Adelaide i måndags var vi spenderade två nätter. Före det var jag en snabb sväng hos tyska utbyteseleven för att säga hejdå till henne, för hon åkte nämligen hem nu.
I Adelaide bodde vi hos Onni, en finsk utbyteselev jag träffade i Singapore. Det var hur bra som helst och fick de flesta presenterna köpta. Sista kvällen var på Onnis rotary klubbs jul möte, viket var helt roligt det med och vi fick mycket gott och smått att äta. Vi var faktiskt en sväng till ikea var vi köpte svenska karkkir också och jag köpte julmust! Ahh, ikea ser likadant ut som i finland så kändes lite som att vara i finland för en stund !
Det börjar bli riktigt varmt här nu, idag är 43c så har haft några flickor här med min syster och simmat hela dagen. Börjar nog småningom bli brun, yee! Snart skall jag åka iväg på en väns birthday tea, så skall äta gott ikväll igen!
4 bilder av de senaste 4 dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar