torsdag 4 juli 2013

Min första familj


Hej!

Har haft lite mera kontakt med min första värdfamilj nu, och är så glad!  Allt börjar kännas allt mer verkligare, men samtidigt känns det inte alls verkligt.
Min första familj består alltså av mamma, pappa, storesyster (17år), och två lillebröder (14år &11år). De bor i en farm ca 20 km från skolan. Och de äger 1000 hektar av jord som de jorbrukar och har massor av får på. Dessutom har de två hundar, en katt och sju höns. De värkar jätte glada över att jag skall komma och är väldigt trevliga!  Helt otroligt hur annorlunda mitt liv kommer att bli efter 25 dagar, kan inte fatta det liksom.
Mamman sa jag inte behöver gå till skolan direkt om jag inte vill. Periord 3 börjar nämligen nästa dag efter att jag kommit. Får se hur jag orkar sen, börjar ju ändå mitt i skolåret.
Har helt blandade känslor när det gäller utbyte just nu. Vill åka direkt, vill åka senare, vill inte åka, längtar efter att få åka. Snart måst jag börja packa hehe (:



-linda

2 kommentarer: