söndag 14 juli 2013

2 dagar

I övermorgon är det dags. Klockan 5 på natten skall vi samlas på Vanda flygfält tillsammans med 15 andra Finländska utbyteselever. Vi kommer att flyga till Singapore, efter att ha mellanlandat i Köpenhamn,.Där skall vi spendera 4 dagar fulla med program. Bl.a skall vi besöka ett natt safari och shoppa i chinatown! Ser verkligen fram emot resan, skall bli skönt att njuta av värmen där!
Den 20.7 fortsätter vi sedan skilda vägar till vårt slutliga mål. Själv flyger jag till Adelaine tillsammans med en annan utbyteselev, så jag slipper flyga ensam ( yippii ).
På flygfältet kommer min host familj att vänta på mig. Och sen får vi tillsammans åka till Bordertown vilket borde ta ca 3h. Jag kommer visst att vara lite trött efter en så lång resa, haha.
Känner mig nog lite nervös nu, men försöker tänka så som min host sister sa " don't be nervous, be excited!". Vilket visar sig vara lättare sagt än gjort! Det börjar kännas att jag är på väg nu, kommer att sakna så många så mycket. Tanken om att inte se någon på ett år är skrämmande, samtigit är jag förstås glad och förväntansfull. Vem vet vad allt som hinner hända under ett helt år?
 Idag har jag packat hela dagen, och nu väger väskan 25kg. Somtur fick jag ett trevligt meddelande om att vi får ta med 30kg istället för våra ynkliga 20 kg vi hade i början, yess!


-linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar